[O2] Szukam kogoś kto zakoduje licznik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kri100f, zadzwoń do nich, to Polacy z wielkopolski

    Komentarz

    • kri100f
      Classic
      • 2010
      • 31

      Maxi-dot

      Maxi-dot is in my car :P Cena zestawu wskaźników 400zł+montaż w Skoda Plichta Wejherowo 159zł czas kodowania 1,5h.
      Załączone pliki

      Komentarz

      • maxpaynemm
        RS
        • 2008
        • 1764
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        kri100f, gratulacje a jak tam przebieg?? Robileś korektę??
        Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • kri100f
          Classic
          • 2010
          • 31

          Dziekuje, przebieg mam o 6tys za niski. Napisalem maila do 2 magikow od licznikow, ale jeszcze sie nie odezwali.

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            kri100f,

            gdzie kupowałeś zegary?
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • kri100f
              Classic
              • 2010
              • 31

              Na allegro od tego samego sprzedawcy co Kowaltom99. Cos czuje Enriquez, ze sie nakreciles na maxi-dot'a

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                nie nakręciłem się ino zaplanowałem, że to założę bo prostszego moda to chyba nie ma...
                ale nie mogę namierzyć licznika w rosządnych piniendzach :szeroki_usmiech , znaczy do 500 PLN...

                Przydało by to się, bo zaraz się może jakiś Columbus przybłąka, a to Bluetooth i takie tam.
                Jakby komuś wpadł w ręce to chętnie odkupię.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • kriso_bxe
                  Classic
                  • 2007
                  • 31

                  Dzisiaj zamontowałem sobie maxi-dota kupionego za pośrednictwem użytkownika misiek^wro. Poszczęściło mi się, bo miałem PIN zarówno od starego licznika, jak i od nowego. Dzięki temu z zamianą liczników i zakodowaniem immobilizerów uporałem się we własnym zakresie. Mam jednak pewiem problem: po wymianie liczników cały czas świeci się kontrolka wspomaganie kierownicy, a wspomaganie nie działa (kierownica obraca się bardzo ciężko). Stan taki utrzymuje się mimo przejechania ok. 30 km. Czy po zamianie liczników należy przeprowadzić adaptację czujnika G85 i ustawić "steering limit stop", czy też przyczyny należy upatrywać gdzie indziej?

                  Komentarz

                  • Pulp
                    Drive
                    • 2009
                    • 71
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    Tak, jesli wywali Ci błąd G85 powinienes przeprowadzić procedurę kalibracji wg instrukcji np. na stronie Ross Tech.

                    151KM by masters tuning

                    Komentarz

                    • kriso_bxe
                      Classic
                      • 2007
                      • 31

                      Rzeczywiście, G85 i steering limit stop. Po adaptacjach kontrolka zgasła, teraz wszystko jest OK. Dziękuję za potwierdzenie domysłów. Wniosek taki, że na przyszłość trzeba czytać błędy, a nie od razu je kasować. ops:

                      Komentarz

                      • duszyk
                        Drive
                        • 2007
                        • 91

                        kriso_bxe, mam pytanko, w jaki sposób sam uporałeś się ze zmianą licznika? też mam PIN do starego i nowego, więc może zamiast płacić 150-200zł za robociznę kupię odpowiedni kabelek i sam dokonam podmiany

                        Komentarz

                        • kriso_bxe
                          Classic
                          • 2007
                          • 31

                          Odpowiadając:
                          1. Najpierw zrobiłem autoscan wszystkich sterowników i ich kodowania, a także spisałem wartość kanałów adaptacyjnych w starym liczniku. U mnie było to:
                          2: 0
                          3: 100
                          9: 10288
                          30: 128
                          35: 0
                          38: 1
                          39: 1
                          40: 138
                          41: 295
                          42: 150
                          43: 300
                          44: 744
                          45: 2
                          47: 223
                          48: 82
                          49: 744

                          2. Następnie odłączyłem akumulator i wymieniłem liczniki, opierając się na bogato ilustrowanym poradniku pt. "Ausbau Kombiinstrument" z octavia-forum.de.
                          3. Podłączyłem akumulator i postępowałem kolejno wg poradników Ross-Techa pt. "Immobilizer_IV_Immobilizer_Swapping_(Instrument_C luster)" i "Immobilizer_IV_Key_Matching". Przy podawaniu ilości kluczyków należy najpierw zapisać "0", a dopiero potem ich właściwą ilość.
                          4. Wpisałem właściwe kodowanie liczników i ustawiłem z powrotem właściwe wartości w kanałach adaptacyjnych.
                          5. Wpisałem PIN do radia.
                          6. No i przeprowadziłem na koniec adaptację czujników G85 oraz "steering limit sensor".

                          To tak w skrócie. Wszystko działa. Ale jeśli nie masz jeszcze kabla, to nie wiem czy nie lepiej wykonać tą zamianę w ASO, biorąc pod uwagę, że na pewno spędzisz nad tym więcej niż godzinę.

                          Co ciekawe, immobilizer nadal pokazuje mi jakiś błąd:
                          3(0x0003):6E Control module Defect Lamp OFF
                          ale tym się akurat na razie nie przejmuję, bo wszystko działa tak jak powinno, a po włożeniu niezakodowanego kluczyka do stacyjki wyświetla się napis "Immobilizer active".

                          Komentarz

                          • LeszekK
                            Drive
                            • 2010
                            • 41

                            kriso_bxe

                            Czy dobrze rozumiem, że po wymianie licznika, nowy licznik przyjmuje pin do imo ze starego licznika (tego oryginalnego, który był wcześniej w aucie)?

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              LeszekK, tak. Po poprawnym zakodowaniu nowego licznika ( czyli także immo wewnątrz niego ) jego nowym pinem będzie ten, który był w starym liczniku i który cały czas siedzi też w sterowniku silnika ( oba piny muszą się zgadzać ). Jest to też ten sam pin który jest "pod zdrapką" na plastikowej zawieszce przy dodatkowym kluczyku ( jeśli takowa była, bo chyba od 2008 przestali dawać tam pin ).
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                Chciałbym się również pochwalić dzisiejszym sukcesem. U mnie też MaxiDot na pokładzie



                                Co więcej, miałem licznik o numerach 1Z0 920 803 B a założyłem te z nowszym softem czyli 1Z0 920 843 F i wszystko dało się bez problemu zakodować. Pojechałem do takiego serwisu, gdzie mogłem stać przy człowieku, który to wszystko robił. Jakby kto był zainteresowany to podam namiary na priv.

                                W związku z tym, że nowszy jest soft, to jest też coś takiego jak temperatura oleju.



                                :diabelski_usmiech

                                Wreszcie coś tam widać między zegarami 8)
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • Deo
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1729
                                  • Volkswagen
                                  • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                  Gratulacje

                                  Enriquez, czyli cała teoria, o konieczności kupowania licznika pod dany rok modelowy, idzie się paść :wink:

                                  BWT. Wymieniasz olej zgodnie z QG0, QG1 czy QG2?
                                  Pozdrawiam,
                                  Grzesiek


                                  Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                  Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                  Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    Wymieniam co 15.000 km
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • TomaszW
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 221
                                      • Volkswagen

                                      Czy konieczne było programowanie samego licznika jakimś specjalnym programem czy tylko Vcds wystarczy?

                                      Komentarz

                                      • kowaltom99
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 743
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        Chciałbym się również pochwalić dzisiejszym sukcesem. U mnie też MaxiDot na pokładzie

                                        Co więcej, miałem licznik o numerach 1Z0 920 803 B a założyłem te z nowszym softem czyli 1Z0 920 843 F i wszystko dało się bez problemu zakodować. Pojechałem do takiego serwisu, gdzie mogłem stać przy człowieku, który to wszystko robił. Jakby kto był zainteresowany to podam namiary na priv.

                                        W związku z tym, że nowszy jest soft, to jest też coś takiego jak temperatura oleju.

                                        Wreszcie coś tam widać między zegarami 8)
                                        No to ja niepotrzebnie szukałem i kupiłem koniecznie z końcówką "D" (zgodnie z datą produkcji) - i mam teraz stary soft - brak temp oleju i nie mam możliwości włączenia wskazań tempomatu
                                        Ciekawe czy da się podmienić soft na nowszy np już z polskimi opisami???

                                        Pytanko - czy podczas wymiany wyzerowało Ci kodowanie modułu ABS?

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          TomaszW,

                                          Niestety sam VCDS nie wystarczy. Trzeba się udać do ASO.

                                          kowaltom99,

                                          Nie narzekaj. Deo miał u siebie G ale tez mu nie poszło, więc wcale nie jest powiedziane ze każdy się da zamienić z każdym. U mnie jest co prawda temperatura oleju, ale nie ma tempomatu. Cieszę się w ogóle ze się udało.
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • lukaszz
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 167

                                            może wiecie gdzie w Warszawie można zakodować licznik?

                                            Komentarz

                                            • Deo
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1729
                                              • Volkswagen
                                              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                              lukaszz, w ASO
                                              Pozdrawiam,
                                              Grzesiek


                                              Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                              Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                              Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                lukaszz,

                                                jak Ci się uda, to śmiem twierdzić, że nowszy licznik da się założyć do starszego auta bez problemu. Trzymam kciuki. No albo podjedź do Machudery, to 40 minut roboty a przecież masz po drodze do Poznania w zasadzie.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • Biszczu
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 5567

                                                  Panowie czy licznik o nr 1Z0 920 861 E będzie pasować do 1,9 TDI BJB ? Czy jednak najlepszy będzie ten z końcówką D (1Z0920861D)?
                                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                                  Komentarz

                                                  • rrobert
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 462

                                                    wedle etki powinienes kupic 1z0 920 842D a skąd masz numer 1z0 920 861

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...